Izšla je dvajseta številka revije POSTANI Fit

Revija PostaniFit

 
Warrior Solo Bar 35 g Komplet knjig Bemumast
 
Danes je Če dec 12, 2019 15:18

ženski problem

Moderatorji: UrosS, Metka, Stasa, Grom

<< x

pika1

Pleničar

Vnosov: 2

Pridružen: Ne mar 13, 2005 10:24

Odgovor Ne mar 13, 2005 15:03

ženski problem

Pozdravljeni!
Sem brez vsake potrpežljivosti in vztrajnosti. Januarja sem začela s fitnesom, kile pa niso šle dol, vmes pa sem pavzirala dva tedna, in potem se znova vrnila na fitnes, in zdaj tri tedne nič ne hodim več. Enako se mi je zgodilo pred leti. Največji problem je torej vztrajanje. Druga stvar pa je, da so moji boki in stegna preobilni, pa celulit, in tudi nekje sem prebrala, da po telesni aktivnosti, ostanejo hladne, oziroma mrzla področja, kar pomeni slabšo prekrvavitev, medtem ko se v gornji del potiš in si vroč.
Zdaj bom spet šla nazaj na fitnes, izgubiti bi morala kakih 10 kg, vse spodaj. Ali kdo pozna kaj učinkovitega, vsaj za spodnji del telesa? Kaj pa masaža, ali to izboljša prekrvavitev nog in bokov? Karkoli, hvaležna bom za nasvete. Aja, še to, imam 33 let.
<< x

Matej!

Mlečnozobec

Vnosov: 324

Pridružen: Po feb 24, 2003 09:36

Odgovor Ne mar 13, 2005 20:11

če si mela 2 tedna pavze pa 3 tedne že ne hodiš v fitnes si vse skup mogč en mesec sploh hodla... v takem kratkem času ne morš pričakovat nevem kakšne spremembe...
vprašanje je tudi kakšne maš prehrambene navade??
porihtan jedilnik+trening+vztrajanje= rezultati
<< x

tjasa

Uporabniški avatar

Moderator

Vnosov: 1210

Pridružen: So mar 15, 2003 22:16

Odgovor Po mar 14, 2005 19:46

Pika1, dobrodosla na forumu.
Zasla si v dobro druzbo :smt006 :smt003

Takoj sem vedela, da bom na tvoj post odgovorila, samo ker zahteva malo vec koncentracije, kot sem je trenutno sposobna napaberkovati, bo malce dlje trajalo, prav?!
***
www.maxximum.si
<< x

kia

Uporabniški avatar

Mlečnozobec

Vnosov: 332

Pridružen: So feb 12, 2005 18:48

Odgovor Po mar 14, 2005 20:29

S skupnimi mocmi zmoremo vec... :smt003

Tudi jaz nisem verjela, da bom kdaj uspela..a sem s pomocjo te motivacije v obliki foruma naredila vec, kot sem kdaj mislila, da sploh lahko. :smt006
<< x

pika1

Pleničar

Vnosov: 2

Pridružen: Ne mar 13, 2005 10:24

Odgovor Po mar 14, 2005 21:16

Hvala za spodbudo, saj se bom zdaj se vrnila na fitnes. Vsaj malo in nekaj in počasi korak za korakom, bolje kot nič. Pa temle fantu bi rekla, da nisem bila le dva tedna na fitnesu, nekaj več pa ja. Mislim, da sem prehitro obupala, ker se ni nič pokazalo.
<< x

tjasa

Uporabniški avatar

Moderator

Vnosov: 1210

Pridružen: So mar 15, 2003 22:16

Odgovor To mar 15, 2005 21:32

Pika1... Ne vem, kje naj sploh začnem. Tu je že bila omenjena dobra iztočnica: accept certain inalienable truths. No, še ena je dobra iz istega komada: Do NOT read beauty magazines... ob njih se boš počutila grda, pa še s kupom laži in polresnic te bodo nafilali.

To, kar bom napisala, bo zelo verjetno na momente hudo patetično (ker bom govorila o svojih velikih zablodah, svojih šibkostih in trapastih načinih, kako jih premagujem, ter o mojem učenju na lastnih napakah). Verjetno bom večkrat zašla v "pri meni je tako..." Morda pri tebi ni tako, kot je (bilo) pri meni, ampak imam tak občutek, da bi lahko tvoj post napisala tudi sama. V čisto določenem obdobju pred kakimi tremi, štirimi leti čisto tako, še vedno pa samo malenkost drugače. Ne glede na to, koliko bom natrosila, so to samo misli, ki bi jih nekdo moral tudi meni kdaj s silo stlačiti v to tečno, samosvojo in leno betico.

Motivacija. Nisem nikakršen psiholog, ampak laično mislim, da sta dve motivaciji (morda sem pa to le kje prebrala, pojma nimam): pozitivna (hočem) in negativna (nočem, da...). Najprej moraš ugotoviti, katera pri tebi bolje deluje. Verjetno čistega primera pozitivne ali čistega primera negativne motivacije ni, ampak je tako, da na določenih področjih delovanja lažje shajamo s pozitivno, drugod pa z negativno motivacijo. Prav zato je dobro, če jo spoznaš. Ne ocenjuj motivacije, ko zmaguješ. Takrat je imaš na pretek. Svojo motivacijo in njen vir spoznaš takrat, ko izgubljaš, a ti vseeno uspe vztrajati. Kaj te žene? Kaj so tvoje misli? Hočem ali ne bom? Motivacijski psihologi sicer vedno poudarjajo, kako moraš sam sebe vedno afirmirati - torej hočem, zmorem, ne pa nočem, ne morem... Verjetno je veliko resnice v tem, ampak vprašaj se, če kdaj pa kdaj česa ne počneš zato, ker nočeš koga razočarati (lahko tudi sebe), ker nočeš, da bi doživela poraz? Zase lahko rečem, da v zbranih trenutkih, ko nisem močna, uporabljam oboje. Nekaj časa sem prav za gibanje (utež-evanje mi redko povzroča motivacijske težave, morda kratkoročno, mi je pa zato strahovita težava motivacija pri aerobnem treningu) uporabljala lastni moto "zdaj imaš čas", kar je pomenilo, da imam pač tisto uro, iztrgano iz natrpanega delovnika, ko "imam čas". Pomenilo je tudi to, da sem v življenjski situaciji, ko si ta čas lahko privoščim. Da morda ne bo vedno tako, kar pomeni, da je treba ta čas izkoristiti. Po drugi strani pa še dandanes pogosto posežem po mislih, kot so "XY misli, da ne morem - JOK, ne morem! Narobe misli!" ali po preprostem samo-vprašanju "Tjaša, kako se boš počutila, če boš (se nažrla) ali če ne boš (treninga opravila ali opravila tako, kot je treba)?"... Včasih, sicer zelo redko, se v trenutku, ko bi najraje prekinila trening, ker moram početi kaj, kar mi ni v pretirano veselje, zamotim s popolnoma iracionalnimi idejami o tem, kaj želim doseči. Ko je cilj tako nerealno visok, se mi zazdi, da mi pa res ni težko, če moram prehoditi samo tretjino ali četrtino poti do tja! Če imam še pol ure teka pred sabo, pomislim, da sem na maratonu in da bom še uuuuuuuuuh-krat morala dvigniti svoji težki taci in na prstih ujeti strahovito gravitacijo svojega trupla. Potem se tistih (zdaj že 29:30 minut) zazdi malenkost. Eden od mojih najnovejših trikov je glasba - nenavadno, ampak pomaga tako pri kardiu kot pri utežeh (še posebej na treningih nog ali hrbta, pred katerimi imam zadnje čase tako tremo, da mi že vzpon v prvo nadstropje, kjer je fitness, pahne srčni utrip v *cardio system red alert*). Sodelavec (res zlati dečko) mi je podaril en žnj mp3 player, fantastično majhen in dovolj zmogljiv, da ga imam stalno na sebi. Kaj bi tebi sedlo, ne vem, jaz sem ugotovila, da me čez rob svoje "nočem-ne morem-zakaj moram" nečimrnosti pahnejo naslovi, ki mi dejansko govorijo "do something", "run, baby, run", "are we cuttin ", "she wants to move", "vertigo" ipd. (zdaj lahko zaradi mene kdo tudi poči od smeha). Da bo zadeva še bolj anekdotična, ti povem, da sem - ko sem skoraj mesec dni tekla s po dvema žuljema na vsaki nogi - meditirala tudi o tem, kako so partizani zmogli v nemogočih razmerah, brez tekaških copatov ali bognedaj tekaških nogavic, po možnosti še s kakšnim bremenom na ramah gaziti po snegu, ne eno uro, cele dneve, prestrašeni, prezebli, ranjeni. Od kod njim moč? Sem jaz res tak pussy, da ne morem, sem res tako razvajena, da ne zmorem enega ubogega treninga? Ko sem že pri besedi "pussy", bi se vrnila h konstruktu, imenovanemu "negativna motivacija". Beseda "pussy" pri meni v 99,99% primerov deluje kot čarobna paličica. In jo v taki ali drugačni obliki redno dobim servirano (hvala, hvala!). Kot si lahko razbrala, se tudi sama večkrat "ozmerjam" z razvajenko, ampak ko to dobim od nekoga drugega, pa ni boljšega goriva. Če je doza prava. In če pri tebi to deluje. Vem, da pri vseh pač ne. Če ugotoviš, kako funkcioniraš in če imaš koga, ki lahko TVOJIM motivacijskim mehanizmom doda piko na i, je to prava mana. Pa še nečesa sem se domislila: v naš fitness hodi invalid. Resno. Človek, prikrajšan za širok spekter motoričnih možnosti, trenira. V naš fitness hodijo tudi upokojenci - mislim, ljudje, kakršne vidiš v reklamah za življenjska in pokojninska zavarovanja. In JAZ ne bi mogla?

Če skrajšam:
- imaš čas,
- imaš možnost,
- imaš moč,
- imaš telo, ki funkcionira,
- imaš misli, ki so močnejše od česarkoli, kar ti dejansko stoji na poti
in ti praviš, da NE MOREŠ?

Vzemi se v roke in začni delati. Ne sprašuj se, zakaj se moraš tako truditi, da bi dosegla nekaj, kar je drugim "podarjeno". No, nekaterim je, drugi se pa lažejo in se trudijo takrat, ko se ti smiliš sama sebi in se razvajaš.

Temeljito se izprašaj, zakaj v resnici hodiš na fitness. Si res želiš spucati tisto, kar se ti je v 30ih letih nabralo pod pasom? Ali iščeš dokaze, da to pri tebi enostavno ne gre, ker si tako ekstra primer, da bi tvoj špeh že skoraj moral biti patentiran? Dobra in slaba novica je: NISI tako ekstra. In nikoli - NIKOLI - ne zavidaj tistim, ki jim je nekaj dano: taki ponavadi stopicljajo v neposredni bližini tistega, kar jim je bilo podarjeno, in nikoli ne zmorejo preseči svojih zmožnosti. To, namreč moč, da narediš več, kot bi ti kdo prisodil na prvi pogled, je dano tebi. Ker si prepoznala razliko med tem, kar si, in med tem, kar bi rada bila. To pot boš prehodila.

Če ti je fitness res taka muka, začni z manjšimi grižljaji:
- določi si cilje, ki jih lahko dosegaš, zato da boš tudi zmagovala - serija porazov je samo to in nič drugega: serija porazov, (je sicer varianta, ki tudi deluje: določiti si rahlo previsoke cilje, zato da realne dosegaš - ali pri hrani: določiti si zelo strog režim, zato da bodo potem prekrški res nekaj, česar živa duša pod nebom ne bi imela za resen prekršek)...
- ni vsak "neizgubljen" kilogram v resnici poraz. Ne zavajaj se, če pa se držiš načrta treninga in prehrane, kilogrami pa kratkoročno stagnirajo, si še vedno na pravi poti, panika je, če se to dogaja dlje časa,
- počni, kar ti ni skrajna muka (če je tek prehudo breme, vsaj kolesari),
- počni nekaj, kjer se lahko zamotiš (pri čemer lahko gledaš tv ali bereš),
- piši si dnevnik vsaj v številkah,
- bodi vztrajna in konsistentna. En izpuščen trening ne pomeni konca sveta, ampak to, da bo naslednji dan še eden. Ki pa ga NE BOŠ izpustila,
- vztrajaj,
- redno prihajaj na ta forum, boš videla, da se ene tukaj fajtamo z istimi problemi, kakršne opisuješ sama.

No. Zdaj bi ti morala napisati še kaj o konkretnih stvareh, ki jih sprašuješ (čeprav sem dobila občutek, da najprej potrebuješ brco v rit): nehaj sanjati o tem, da obstaja način, kako posebej ukrotiti samo špeh na riti. Ne razmišljaj o tem, kako boš shujšala. Kar moraš narediti, se imenuje IZGUBA MAŠČOBE. Tvoj nasprotnik je izjemno prefrigan. Tvoje telo. Dati mu moraš dovolj in vzeti ravno prav, da ne bo igral proti tebi, ampak s tabo. Špeh bo šel z vsega telesa, ni šans, da boš rekla: "šparaj pri hrbtu, vzemi na nogah, tam mi gre salo najbolj na živce"... A-a. Zadeve se moraš lotiti sistematično. Zelo pomaga, če delaš kardio + uteži + da imaš urejeno prehrano (in urejena prehrana je po mojih izkušnjah ponavadi nekaj, kar je najtežje doseči). Pozabi pa predvsem na to, da obstajajo posebne vaje, ki bi ti pomagale do tvojega želenega cilja. Pomaga KOMBINACIJA vsega, a če se gibanja lotevaš na novo, praktično ne moreš zgrešiti: v začetku se bo vse dogajalo samo po sebi (če boš trenirala dovolj in jedla ravno prav malo).

Ker te nočem res do konca zamoriti in ker si ne domišljam, da po enem postu res vem veliko o tebi, tvojih izkušnjah in znanju, je ocena čez prst taka:
trening
- 3-4x tedensko kardio (daj čimveč od sebe, če lahko, vsaj 2x tedensko delaj intervalni trening), po možnosti na tešče ali vsaj čimdlje po obroku,
- 3-4x tedensko uteži (če si začetnica in imaš do tega odpor, bo krožni trening čisto ok, le ne pozabi, da trenažerji nimajo takšnega imena zato, ker se na njih počiva, ampak zato, ker se na njih TRENIRA),
prehrana
- 5 obrokov dnevno: vsak naj ima za tvojo dlan beljakovin, za tvojo pest kompleksnih Ohjev in nekaj maščob (po možnosti povečaj vnos maščobnih kislin omega-3),
- nič cukra, nič nasičenih maščob, čim manj mlečnih izdelkov, čim manj predelanih Ohjev, čim manj kupljene in vnaprej pripravljene hrane,
- če se LE da, si vse obroke pripravi vnaprej (ja, vkalupljeno, nobene sproščenosti, nič spontanosti, to na dieti kar pozabi) - LAČNA boš v kuhinji naredila samo škodo,
- pomagajo: črna kava, zeleni čaj, kajenski poper, čili, začimbe do onemoglosti, veliko zelene listnate zelenjave (če je težava premajhen volumen hrane) in ostale vlaknine (otrobi), domišljija in dovolj počitka (ta ne samo pomaga, ampak je nujen),
- nagajajo: skrite in manj skrite zaloge prepovedanih živil, ljudje, ki te "imajo radi in ne razumejo, zakaj se tako mučiš", menstrualni cikel (ker misliš, da bi lahko pojedla vola, in se počutiš, kot da si pojedla vola, čeprav ga očitno nisi) in trenutki, ko si od vsega tako utrujena, da lahko pokonci ostaneš le, če se naješ. Če si utrujena, pojdi spat.

Ne vem, če si že kje prebrala: pri preoblikovanju telesa predstavlja pravilna in ustrezno kalorična prehrana vsaj 70% uspeha. Gibanje pa je nujni pogoj. Kar pomeni: če si bila eno uro v fitnessu, SI NE ZASLUžIŠ prekrška. Eno uro si švicala zato, da boš shujšala. Ne naredi si tega, da bi z gibanjem pokurila, reciva, 300 kcal, potem pa to "nagradila" s 550 kcal iz nasičenih maščob in sladkorja (100 g čokolade).

Vse ostale podrobnosti najdeš na forumu. Če ne, vprašaj (redko smo tako obsežni, tako da brez panike - ne boš vsakič dobila litanij).
Zadnjič spremenil tjasa, dne To mar 15, 2005 23:31, skupaj popravljeno 1 krat.
***
www.maxximum.si
<< x

oldboy

Uporabniški avatar

Mlečnozobec

Vnosov: 226

Pridružen: Če nov 27, 2003 20:56

Kraj: tu negdje

Odgovor To mar 15, 2005 22:51

:handclap;
<< x

ronnie

Uporabniški avatar

Posting Freak

Vnosov: 2696

Pridružen: So maj 17, 2003 17:13

Kraj: Nova Gorica

Odgovor Sr mar 16, 2005 15:28

Tole je za objavo u kaki reviji. :smt041
<< x

Stasa

Uporabniški avatar

Sugar Free

Vnosov: 4235

Pridružen: Po okt 14, 2002 15:34

Odgovor Sr mar 16, 2005 21:17

Ronnie, se strinjam. :smt109 In tjašin novi avatar dokazuje, da ni vsega skupaj kje skopirala :smt002
<< x

tjasa

Uporabniški avatar

Moderator

Vnosov: 1210

Pridružen: So mar 15, 2003 22:16

Odgovor Sr mar 16, 2005 21:20

Ne, zdaj se pocutim pa *busted*
Oboje sem skopirala (malo "podelala", da bi ne ugotovili, da je samo "make over")

:smt016
***
www.maxximum.si
<< x

AleXxX

Senior Member

Vnosov: 836

Pridružen: Če sep 23, 2004 17:59

Odgovor Pe mar 18, 2005 07:58

Kdor prizna se mu pol odpusti!!!

Ps: še posebej če dobro kuha :smt003
<< x

TheGAME

Uporabniški avatar

Mlečnozobec

Vnosov: 127

Pridružen: To apr 06, 2004 10:05

Kraj: SV inventar

Odgovor Pe mar 18, 2005 10:56

Zlo lepo
:handclap;
<< x

maja

Pleničar

Vnosov: 89

Pridružen: Po jun 09, 2003 17:40

Odgovor Ne mar 20, 2005 14:23

Samo eno podvprasanje imam tule: A intervalni nej bi se tut delal na tesce al velja to sma za dolgotrajne nizko intenzivne aerobne?
<< x

maja

Pleničar

Vnosov: 89

Pridružen: Po jun 09, 2003 17:40

Odgovor Ne mar 20, 2005 14:24

Samo eno podvprasanje imam tule: A intervalni nej bi se tut delal na tesce al velja to sma za dolgotrajne nizko intenzivne aerobne?
<< x

shepard

Uporabniški avatar

Mlečnozobec

Vnosov: 181

Pridružen: Sr dec 01, 2004 20:57

Odgovor Ne mar 20, 2005 14:29

na tesce raje ne intervalno. Bolje da nizkointenzivno
Naslednja

Vrni se na Prehrana in izguba telesne maščobe

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost


 
Warrior Solo Bar 35 g Metapure 2 kg 30e - forum
 
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
.