Izšla je dvajseta številka revije POSTANI Fit

Revija PostaniFit

 
Crush Bar FORUM Yamamoto Raden + GRATIS Keel
 
Danes je Po okt 14, 2019 14:14

Jajca so popolno živilo

Moderatorji: UrosS, Metka, Stasa, Grom

<< x

Grom

Uporabniški avatar

Šefe

Vnosov: 63848

Pridružen: Če sep 23, 2004 18:35

Odgovor So mar 10, 2018 18:36

Jajca so popolno živilo

Jajca so popolno živilo. Beljakovine v jajcih so popolne, vsebujejo cel kup vitaminov in mineralov ter tudi drugih hranilnih snovi. Tudi super holesterola. Za mišice in zdravje boljšega živila ni. Govorim seveda o celih jajcih in ne beljakih, ki ne prinesejo kaj dosti.

Da jajca škodijo zdravju je ena največjih bedarij oziroma zavajanj, ki jih okoli hrane slišimo.
Jaz in moki tekmovalci jih dnevno pojemo tudi več kot 10 in tudi 20..

Pozitivne učinke imajo tudi pri srčnih bolnikih, posameznikih s presnovnim sindromom in tistih z inzulinsko neobčutljivostjo (prediabetiki, diabetiki). To potrjujejo tudi razsikave.

Konferenco Experimental Biology, ki je bila konec aprila v Chicagu in ki se je je udeležilo več kot 14.000 znanstvenikov, sem že omenjal, tudi tokrat jo bom, najbrž ne zadnjič, saj je konferenca resnično postregla z zanimivimi znanstvenimi iztočnicami.

Tokrat o zanimivi klinični študiji, ki je proučevala vpliv prehrane na tveganja za zdravje pri starejših čezmerno hranjenih oziroma debelih ljudeh.

S staranjem se poveča tveganje za izgubo čiste telesne mase, predvsem mišičevja, poveča se trend nastajanja trebušne maščobe, hkrati pa se poveča možnost nastanka inzulinske rezistence. Ti procesi so lahko del staranja, bistveno večja verjetnost pa je, da se bodo pojavili pri debelih in povzročili niz srčno-presnovnih bolezni oziroma nenalezljivih kroničnih bolezni. Skupina znanstvenikov pod vodstvom dr. Amy Miskimon Goss (Univerza v Alabami, Birmingham, ZDA) je sklepala, da bi lahko s prehrano, ki bi temeljila na jajcih in vsebovala omejeno količino ogljikovih hidratov, lahko privedla do zmanjšane potrebe po inzulinu, posledično vodila k izgubi telesne maščobe, posebej trebušne, hkrati pa minimizirala izgubo čiste telesne mase.

V randomizirano klinično študijo so vključili 26 posameznikov, starih med 60 in 75 let z indeksom telesne mase med 30 in 40. Razdelili so jih v dve skupini, ki so ju spremljali 8 tednov. Prva skupina je dobila jedilnik z energijskim razmerjem 25% : 25% : 50% (ogljikovi hidrati, beljakovine, maščobe), kontrolna skupina pa je jedla standardno priporočeno prehrano z razmerjem 55% : 25% : 20% (delež energije iz ogljikovih hidratov, beljakovin, maščob). Nobeni od skupin niso predpisali omejevanja energije, a prva je dnevno zaužila 3 cela jajca, druga pa je veliko energije dobila iz hidratnih tablic, kakršne recimo lahko jemo za zajtrk.

Pred in po osmih tednih so izmerili telesno sestavo, bazalni metabolizem, koncentracijo inzulina, krvnega sladkorja, krvnih lipidov in inzulinsko rezistenco udeležencev.

Tudi tokrat me rezultati niso niti najmanj presenetili. Udeleženci iz prve skupine so izgubili v povprečju 11% telesne maščobe (kontrolna skupina 2,3%), trikrat večji delež tega je bil v zmanjšanju obsega trebušne maščobe (23,3% proti 7,1%). Prav tako se je bistveno bolj zmanjšala inzulinska rezistenca, znižala se je koncentracija trigliceridov in povečala koncentracija holesterola HDL. Razlik med skupinama ni bilo samo pri čisti telesni masi in bazalnem metabolizmu.

Journal of Nutrition pa je preliminarno objavil poročilo o še eni raziskavi, povezani z uživanjem jajc. V njej so preiskovali vpliv uživanja kombinacije izolata jajčnih beljakovin in nenasičenih maščobnih kislin na koncentracijo krvnih lipidov. V dvojno slepi randomizirani in navzkrižni klinični študiji, v kateri je 25 udeležencev s povišanimi trigliceridi hrano dobivalo pod nadzorom, so 16 odstotkov energije pri prvi skupini zamenjali z mešanico jajčnih beljakovin in nenasičenih maščobnih kislin, drugi pa z ogljikovimi hidrati. Študija je trajala 5 tednov: 3 tedne predpisanega jedilnika in 2 tedna t. i. washout obdobja. Merili so inzulinsko senzitivnost, krvne lipide na tešče in še nekatere druge srčno-presnovne biomarkerje.

Še eno veliko »nepresenečenje«: v prvi skupini se je odzivnost celic na inzulin izboljšala za 18%, pri drugi poslabšala za 5,7%. Velikost delcev holesterola LDL se je povečala pri prvi skupini (to je dobro), zmanjšala pa pri drugi. Trigliceridi in holesterol VLDL (lipoproteini z zelo nizko gostoto) so se znižali pri prvi skupini: za 18,5% in 18,6%, pri drugi pa komaj za 2,5% in 3,6%.

Goss, A. in drugi, Chicago. Effects of an Egg-based, Carbohydrate-restricted Diet on Body Composition, Fat Distribution, and Metabolic Health in Older Adults with Obesity: Preliminary results from a randomized controlled trial. The FASEB Journal, 31(1 Supp), p. 2017.

Maki, K. in drugi, 2017. Replacement of Refined Starches and Added Sugars with Egg Protein and Unsaturated Fats Increases Insulin Sensitivity and Lowers Triglycerides in Overweight or Obese Adults with Elevated Triglycerides. J. Nutr.


Slika
Vabljeni na moje spletne strani: www.gaspergrom.com
<< x

Grom

Uporabniški avatar

Šefe

Vnosov: 63848

Pridružen: Če sep 23, 2004 18:35

Odgovor So mar 17, 2018 15:36

Re: Jajca so popolno živilo

Metabolism. 2013 Mar;62(3):400-10. doi: 10.1016/j.metabol.2012.08.014. Epub 2012 Sep 27.
Whole egg consumption improves lipoprotein profiles and insulin sensitivity to a greater extent than yolk-free egg substitute in individuals with metabolic syndrome.
Blesso CN1, Andersen CJ, Barona J, Volek JS, Fernandez ML.
Author information
Abstract
OBJECTIVE:

We investigated if daily egg feeding, along with carbohydrate restriction, would alter lipoprotein metabolism and influence atherogenic lipoprotein profiles and insulin resistance in men and women with metabolic syndrome (MetS).
METHODS:

In a randomized, single-blind, parallel design, participants consumed either 3 whole eggs/day (EGG, n=20) or the equivalent amount of yolk-free egg substitute (SUB, n=17), as part of a moderately carbohydrate-restricted diet (25%-30% energy) for 12 weeks. Plasma lipids, apolipoproteins (apos), oxidized LDL (oxLDL), cholesteryl ester transfer protein (CETP) and lecithin-cholesterol acyltransferase (LCAT) activities were assessed at baseline and week 12. Lipoprotein particle concentrations and sizes were measured by nuclear magnetic resonance spectroscopy.
RESULTS:

Atherogenic dyslipidemia improved for all individuals as evidenced by reductions in plasma triglycerides, apoC-III, apoE, oxLDL, VLDL particle diameter, large VDL, total IDL, small LDL, and medium LDL particles (P<0.05). Furthermore, there were increases in HDL-cholesterol, large LDL and large HDL particles (P<0.05) for all individuals. However, there were greater increases in HDL-cholesterol and large HDL particles, and reductions in total VLDL and medium VLDL particles for those consuming EGG compared to SUB (P<0.05). Plasma insulin and insulin resistance (HOMA-IR) were reduced, while LCAT activity, and both HDL and LDL diameters increased over time in the EGG group only (P<0.05).
CONCLUSIONS:

Incorporating daily whole egg intake into a moderately carbohydrate-restricted diet provides further improvements in the atherogenic lipoprotein profile and in insulin resistance in individuals with MetS.
Vabljeni na moje spletne strani: www.gaspergrom.com
<< x

Grom

Uporabniški avatar

Šefe

Vnosov: 63848

Pridružen: Če sep 23, 2004 18:35

Odgovor So mar 17, 2018 15:37

Re: Jajca so popolno živilo

J Clin Lipidol. 2013 Sep-Oct;7(5):463-71. doi: 10.1016/j.jacl.2013.03.008. Epub 2013 Apr 3.
Effects of carbohydrate restriction and dietary cholesterol provided by eggs on clinical risk factors in metabolic syndrome.
Blesso CN1, Andersen CJ, Barona J, Volk B, Volek JS, Fernandez ML.
Author information
Abstract
BACKGROUND:

There are a limited number of clinical interventions evaluating the effects of dietary cholesterol in individuals at elevated risk for type 2 diabetes and cardiovascular disease.
OBJECTIVE:

To investigate the effects of whole egg intake in adults with metabolic syndrome (MetS).
METHODS:

Men (n = 12) and women (n = 25) with MetS were instructed to follow a moderate carbohydrate-restricted diet (<30% energy) and randomly assigned to consume either three whole eggs (EGG, n = 20) or egg substitute (SUB, n = 17)/d for 12 weeks. Dietary intake, MetS parameters, and body composition were assessed at baseline and post-intervention.
RESULTS:

Total carbohydrate (P < .001) intake decreased in all participants over time. The EGG group consumed more dietary cholesterol (P < .001) and choline (P < .001) than the SUB group. MetS was reduced in both groups, with improvements noted in dyslipidemia and decreases in waist circumference (P < .01), weight (P < .001), and percent body fat (P < .001). Reductions in plasma tumor necrosis factor-α (P < .001) and serum amyloid A (P < .05) were seen in the EGG group only. Notably, increases in dietary cholesterol were associated with reductions in plasma tumor necrosis factor-α (r = -0.340, P = .04). Plasma C-reactive protein, adiponectin, interleukin-6 interleukin-10, and cell adhesion molecules were unaffected by the intervention.
CONCLUSIONS:

These results demonstrate that on a moderate carbohydrate background diet, accompanied by weight loss, the inclusion of whole eggs improves inflammation to a greater extent than yolk-free egg substitute in those with MetS.
Vabljeni na moje spletne strani: www.gaspergrom.com

Vrni se na Splošno o prehrani

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost


 
Crush Bar FORUM Yamamoto Raden + GRATIS Keel
 
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
.