Izšla je dvajseta številka revije POSTANI Fit

Revija PostaniFit

 
Warrior Solo Bar 35 g Metapure Promocija 1+1 GRATIS
 
Danes je Pe avg 23, 2019 07:59

Težak začetek

Moderatorji: UrosS, Metka, Stasa, Grom

<< x

OutThere

Senior Member

Vnosov: 590

Pridružen: Pe maj 20, 2005 10:02

Odgovor Ne jul 24, 2005 21:12

annah je napisal/-a:(Brez bučnega olja na solati?!? Ne, ne, ne, to pa ne! Česen pa lahko, ane? :smt005 )


Brez bučnega olja, ki kaplja od buče med treningom? Nikakor. Vsaj eno uro na dan pridelovati bučno olje! :smt003

Česen lahko pa karkoli, ker je živa kita in leze kt pr norcih. (Tomo Česen, da ne bo pomote...) :smt003

(sori, alpinistične fore)
<< x

kat.

Uporabniški avatar

Mlečnozobec

Vnosov: 321

Pridružen: To jun 03, 2003 15:21

Kraj: Ljubljana

Odgovor Po jul 25, 2005 09:16

OutThere je napisal/-a:Izčrpljujč trening načeloma vodi k napredku. Po mojih izkušnjah.


se strinjam, a bi dodala še to, da je moja izkušnja ta, da kombiniraj orto-naporne treninge, s srednje napornimi in regenerativnimi (lahkimi). da je to pravšnja formula napredka. v mikrociklih, mezociklih in makrociklih. z drugimi besedami, imitiraš naravo in njeno cikliranje.
<< x

mara

Uporabniški avatar

Mlečnozobec

Vnosov: 134

Pridružen: Pe dec 24, 2004 19:06

Kraj: n.gorica

Odgovor Po jul 25, 2005 19:37

kat. je napisal/-a:
OutThere je napisal/-a:Izčrpljujč trening načeloma vodi k napredku. Po mojih izkušnjah.


se strinjam, a bi dodala še to, da je moja izkušnja ta, da kombiniraj orto-naporne treninge, s srednje napornimi in regenerativnimi (lahkimi). da je to pravšnja formula napredka. v mikrociklih, mezociklih in makrociklih. z drugimi besedami, imitiraš naravo in njeno cikliranje.


:smt017 ok, tukaj nisem štekala nič...a mi loh to malo bl po domače poveš?
sicer pa javljam napredek :smt001 , sem mal poštimala prehrano: zjutraj jem en kos sadja s skuto, jogrtom in otrobi, potem pa 4 predvesem beljakovinske obroke (meso, skuta, ribe, sojine b) z zelenjavo
po napornih treningih ne pijem wheya - pojem pa zrezek s solato... tako, da sem danes kr ok - čeprav je bil naporen vikend... :smt001 :smt001

kaj menite, je ob taki kombinaciji potrebno polnjenje z oh-ji, ali je že dovolj to kar pojem za zajtrk?
in kaj je bolje za polnjenje - samo čisti oh-ji ali kombinirani z b ( kot npr čičerika, ki ma razmeroma dosti b)
pa še to - kaj menite o sadnih dnevih - torej cel dan samo sadje?

:smt017 Out There, kaj si mel v mislih z gledanjem elektrolitov - to so menda soli - pijem veliko, soli pa se skušam izogibat, izotonične napitke pa slabo prenašam...(vsaj ta zadnji se mi je poznal na koži). Kako pravzaprav veš, kdaj maš premalo soli??
<< x

OutThere

Senior Member

Vnosov: 590

Pridružen: Pe maj 20, 2005 10:02

Odgovor Po jul 25, 2005 20:22

mara je napisal/-a: :smt017 Out There, kaj si mel v mislih z gledanjem elektrolitov - to so menda soli - pijem veliko, soli pa se skušam izogibat, izotonične napitke pa slabo prenašam...(vsaj ta zadnji se mi je poznal na koži). Kako pravzaprav veš, kdaj maš premalo soli??


Te stvari so precej individualne. Takele zadeve so se mi pripetile, ker sem delal neumnosti:

Pomanjkanje elektrolitov:
Pri meni se to manifestira v splošnem bednem počutju in mišični utrujenosti med treningom/športno aktivnostjo.
Če to ignoriram čez dobrih 15-20 minut pričnejo mišični krči. Če jih ignoriram se čez 15-20 minut umirijo. Če ignoriram še to, se mi povrnejo, vendar se mi je to zgodilo le na enem tekaškem maratonu. Druga vrnitev krčev je bila tako huda, da sem odstopil. Pa ne le to... v cilj bi se pripeljal z rešilnim vozilom, če bi lahko v njem sedel ali ležal. Pa ni šlo, ker - če sem se ustavil - so bili krči še hujši.
Po nekaj urah (in rehidraciji) so se krči umirili, posledice pa sem čutil še vsaj en mesec: 1 teden sem se komaj premikal, po stopnicah ni šlo. Drugi teden sem hodil kot raca. Tretnji teden sem hodil kot stari ata, v četrtem tednu sem lahko prehodil 3km.
Tolk o pretiravanju.

Splošna dehidracija:
V mali Cini (Cima piccollissima di lavaredo) sem z enim prijateljem plezal prosto zimsko ponovitev Via Cassin. Voda nama je zmrznila že ob 4h zjutraj, vzpon pa je trajal 22 ur (s sestopom vred). VAljda, da v steno nisva nesla gorilnika (smer je hudo vertikalna in ocenjena VII-, kar je pozimi hudo sitno). V 22 urah sem shujšal in dehidriral za 8 kg. 1 teden je trajalo, da sem se spravil v normalen pogon.

Pomanjkanje glikogena:
Letos na maratonu Franja - tipično... Ko sem imel hidracijo in elektrolite u nulo poštimane, sem pozabil redno jest OH. Zadnjih 30 km sem vozil skoraj dve uri, ker noge enostavno niso hotele več pritiskat. Nobenih krčev, bolečin ali česarkoli. Enostavno - pomanjkanje hrane.
Lani sem šel solo plezat severno triglavsko (Slovensko). Zjutraj sem sicer jedel, s seboj pa nisem nič vzel, ker sem bil bedak. Ob sestopu me je tako pričela bolet glava, da sem skoraj bruhal. Mimo sta prišla dva Hrvaška (!) gorska reševalca in mi dala sendvič. Čez kakšno uro je glavobol izginil in sem jo lahko mahnil dol. Šolski (in skoraj muzejski) primer hipoglikemije.

ps.: Don t try this at home. We are trained professionals.
<< x

kat.

Uporabniški avatar

Mlečnozobec

Vnosov: 321

Pridružen: To jun 03, 2003 15:21

Kraj: Ljubljana

Odgovor To jul 26, 2005 05:28

mara je napisal/-a: :smt017 ok, tukaj nisem štekala nič...a mi loh to malo bl po domače poveš?


to pomeni, da variiraš napor znotraj tedna, obdobja in leta. tako kot imaš različno naporne treninge znotraj samega tedna (i.e. trije različno naporni tekaški treningi, ali vzami 3 sassijeve treninge za noge znotraj tedna - vsak je različno naporen, etc.), enako cikliraš znotraj mezocikla (najbolj klasika je verjetno tista tekaška, da vsak tretji teden malo popustiš, potem pa dvigneš km), in znotraj leta - začneš z bazo in potem dviguješ napor in formo, na koncu leta pa popustiš za kakšen mesec. po vsakem takem "obdobju" pa pride pavza (1 dan ali en teden ali...).

postenje ima verjetno podobno funkcijo znotraj prehranjevanja, sploh pa naj bi bilo kul, če se navezuje na letne čase oziroma začetek pomladi in jeseni.
<< x

mara

Uporabniški avatar

Mlečnozobec

Vnosov: 134

Pridružen: Pe dec 24, 2004 19:06

Kraj: n.gorica

Odgovor To jul 26, 2005 19:50

hvala za odgovore.

Moji problemi so včasih podobni tvojim Out There, le intenzivnost je bistveno nižja.
A so mišični krči nujno posledica pomanjkanja soli ali je to lahko le eden od vzrokov? Včasih me zgrabijo namreč zvečer ali celo ponoči... :smt017

Kat. sedaj razumem - oprosti, lahko bi malo pomislila, saj je kar logično; se pa tega še kar držim, le da do sedaj le intuitivno :smt002

A sadni dan smatraš za post? Danes sem poizkusila in sem zadovoljna, ker sem občutila nekoliko vpad energije in sem sedaj spet "in", čeprav se mi je prejle malce vrtelo v glavi - ampak prav prijetno... :smt003
<< x

kat.

Uporabniški avatar

Mlečnozobec

Vnosov: 321

Pridružen: To jun 03, 2003 15:21

Kraj: Ljubljana

Odgovor To jul 26, 2005 22:02

mara je napisal/-a:A so mišični krči nujno posledica pomanjkanja soli ali je to lahko le eden od vzrokov? Včasih me zgrabijo namreč zvečer ali celo ponoči... :smt017


proti krčem: raztezanje + hidracija + magnezij. to pomaga. jaz jemljem trenutno cca 200% RDA magnezija dnevno, imela pa sem stalne težave s krči v mečih. zdaj je boljše (trk-trk).

mara je napisal/-a:A sadni dan smatraš za post? Danes sem poizkusila in sem zadovoljna, ker sem občutila nekoliko vpad energije in sem sedaj spet "in", čeprav se mi je prejle malce vrtelo v glavi - ampak prav prijetno... :smt003


kaj vem - odvisno od tega, kaj hočeš doseč. zame je post učinkovit itak šele po tretjem dnevu, ker mi gre za to, da začutim "čiščenje", da imam čas zase in da se lahko poglobim vase. je pa nujno, da se ob takem postu klistiraš. meni s posti nekako ni laufalo (čeprav sem se najdlje postila z vodo 12 dni, pa sem takrat ful trpela) vse do letošnjega marca, ko sem se po letu dni zelo brezobzirnega prehranjevanja in zaležanosti ter enomesečnega bolovanja z antibiotiki prav rabila spucat. nameravala sem it na 7 dni, a mi je ratalo krasnih 5, potem pa sem odnehala iz razloga, ki sem si ga pojasnila šele post-festum. sem se namreč cmarila na soncu od 3. do 5. dneva posta, nakar me je hudo zvilo. nisem zaštekala, da je šlo za izgubo mineralov in da bi me morda nekaj soli ali kakšna precejena zelenjavna juha lahko rešila (postila pa sem se ob vodi). zato sem po petem dnevu zaključila s postom, ponovno pa ga načrtujem jeseni.

no, meni je še najmanj komplikejted post z vodo, tako da ti o tem s sadjem ne znam nič povedat razen tistega, kar sem prebrala. sem pa na webu našla ogromno dobrih tekstov na temo postenja.
<< x

OutThere

Senior Member

Vnosov: 590

Pridružen: Pe maj 20, 2005 10:02

Odgovor Sr jul 27, 2005 09:25

mara je napisal/-a:hvala za odgovore.

Moji problemi so včasih podobni tvojim Out There, le intenzivnost je bistveno nižja.
A so mišični krči nujno posledica pomanjkanja soli ali je to lahko le eden od vzrokov? Včasih me zgrabijo namreč zvečer ali celo ponoči... :smt017


Kat. je kar dobro povedala. Stretching, tekočina, sol, magnezij. Krči niso nujno povezani z mišico. Krče sprožajo živci, ki kontrolirajo krčenje in raztezanje mišičnih vlaken... Receptov proti mišičnim krčem ni, ker je to tako zelo individualno... Morda ti bo pomagal tale kratek članek http://www.athletesadvisor.com/nutrition/cramps.html

Ps... Jaz magnezij diham med treningom, pa ga imam po mojem ene 1000% dozo v pljučih, soli pa imam menda vedno dovolj (preveč), ker mi med glavo in ritjo poteka osmoza :smt003 :smt004
<< x

kat.

Uporabniški avatar

Mlečnozobec

Vnosov: 321

Pridružen: To jun 03, 2003 15:21

Kraj: Ljubljana

Odgovor Sr jul 27, 2005 10:56

no naj k temi postenja dodam samo še to, da post nikakor *ni* način hujšanja, ampak ga je po mojem treba bolj gledat kot možnost "srečanja s seboj".
<< x

mara

Uporabniški avatar

Mlečnozobec

Vnosov: 134

Pridružen: Pe dec 24, 2004 19:06

Kraj: n.gorica

Odgovor Sr jul 27, 2005 20:30

hvala za odgovor. Trenutno nimam problemov s krči, se pa občasno pojavijo - bom torej tedaj poskusila z minerali.

Glede posta pa se popolnoma strinjam s teboj Kat. Meni je to smiselno takrat kot se počutim v energetski slepi ulici in sem brez volje - sadni dan me poživi, vendar ga sploh ne jemljem kot post - pojem cca 1 sadež vsake dve uri... s pravim postom ob vodi še nisem poizkusila - oz. max. 1 dan, kar ni prav veliko...
trenutno je moj primarni cilj optimalno počutje, ker sem v obdobju, ko sem razmeroma obremenjena - služba + študij in potrebujem veliko energije. Dobri treningi in pravilna prehrana so osnova...

Mam pa še en problemček: super sem se počutila ob beljakovinski dieti (z dodatkom sadja in otrobov za zajtrk), vendar je po določenem času nekako nehala delovati, kar je tudi logično. Tako sem po včerajšnjem sadnem dnevu imela danes nekako mešan dan. Vedno ko ponovno uvedem OH-je me napade želja po sladkorju, ali kruhu, sadju ipd. Ima to kakšen pomen, ali je samo kriza, ki jo je potrebno premagat? Menda so OH-ji potrebni za mentalno delo... :smt017 . Kakšna bi bila idealna rešitev?
<< x

tjasa

Uporabniški avatar

Moderator

Vnosov: 1210

Pridružen: So mar 15, 2003 22:16

Odgovor Če jul 28, 2005 05:50

mara je napisal/-a:Kakšna bi bila idealna rešitev?


Ker ravno sprasujes. Idealna resitev je dieta z nekoliko vec OH. Recimo, da ne vzames za enoto enega dneva, ampak pol dneva. Prvo polovico jes tri obroke, ki vsi vsebujejo kompleksne carbe (recimo 1:1 za B:OH), drugo polovico pa jih ukines oziroma pustis samo zelenolistnato zelenjavo.

Vem, da je veliko zagovornikov lo-carb in cikliranja, verjamem tudi, da je taka dieta lahko bistveno ucinkovitejsa pri izgubi mascob, ampak moja osebna izkusnja je, da jo je izjemno tezko drzati, se posebej, ce imas naporne ostale dnevne aktivnosti. Tudi meni se namrec v takih rezimih na OH dan totalno spelje in gre vse u maloro.
***
www.maxximum.si
<< x

Don Corleone

Uporabniški avatar

Senior Member

Vnosov: 964

Pridružen: Sr jun 08, 2005 17:35

Kraj: ljubljana-bežigrad -(sokol tivoli)

Odgovor Če jul 28, 2005 14:30

in kaj maš od tega da telo mučš z ala z vodo do vitke postave?? mišic ni, špeh ostane in pol se še nabere. i simply dont get it :smt017
"Everybody wants to be a bodybuilder but nobody wants to lift no heavy *** weights"
Slika



"The individual has always had to struggle to keep from being overwhelmed by the tribe. If you try it, you will be lonely often, and sometimes frightened. But no price is too high to pay for the privilege of owning yourself".........Friedrich Nietzsche
<< x

mara

Uporabniški avatar

Mlečnozobec

Vnosov: 134

Pridružen: Pe dec 24, 2004 19:06

Kraj: n.gorica

Odgovor Če jul 28, 2005 19:18

kriza je minila :smt001
sem pa uvedla fige za dopoldansko malico, tako, da bo razmerje nekoliko bolj uravnovešeno... Zakaj zelenolistna zelenjava k B? Kaj pa npr. paradižnik, bučke in kumare?
<< x

stdout

Senior Member

Vnosov: 585

Pridružen: So nov 06, 2004 17:21

Odgovor Če jul 28, 2005 19:29

mara je napisal/-a:kriza je minila :smt001
sem pa uvedla fige za dopoldansko malico, tako, da bo razmerje nekoliko bolj uravnovešeno... Zakaj zelenolistna zelenjava k B? Kaj pa npr. paradižnik, bučke in kumare?


paradiznik, bucke in kumare lahko :) Zelenjava k b zaradi vlaknin (obcutek sitosti)


ps. hodis u perlo al stadion ? :smt004
<< x

tjasa

Uporabniški avatar

Moderator

Vnosov: 1210

Pridružen: So mar 15, 2003 22:16

Odgovor Če jul 28, 2005 19:55

mara je napisal/-a:kriza je minila :smt001
sem pa uvedla fige za dopoldansko malico, tako, da bo razmerje nekoliko bolj uravnovešeno... Zakaj zelenolistna zelenjava k B? Kaj pa npr. paradižnik, bučke in kumare?


Zato, ker ima najmanj mono- in disaharidov, ki jih na dieti NEEEEEEEE MARAMOOOOOOOOOOO :smt018
Paradiznik in bucke ze malo "svirajo" v tem pogledu. OK, ce pojes 1 pomidor, ni problem, ampak ce to zmores... :smt016
Kumare niso groza, ampak tudi niso povsem nedolzne.

To zveni kot strasno kompliciranje - kar tudi je: ce si na resni dieti, potem pac upostevas vse parametre. Ce pa gres na easy ali bolj vzdrzujes, potem se taksnega kompliciranja seveda ne oklepas, ker nic ne koristi.

http://www.maxximum-portal.com/sport/fo ... php?t=6175
***
www.maxximum.si
PrejšnjaNaslednja

Vrni se na Prehrana in izguba telesne maščobe

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost


 
Cruhs Forum Promocije Activlab
 
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
.