Odgovor Ne mar 18, 2018 20:04

Vpliv glikogenskih zalog na izgradnjo mišične mase

Mnogi me verjetno poznate, kot zagovornika low carb prehrane. Vendar to, da jaz funkcioniram bolje, se počutim bolje in se ne obremenjujem več s hrano ob tej prehrani ni razlog, da bi s tako prehrano posiljeval nekoga, ki želi oblikovati telo. Če gre za tekmovalca ali tekmovalko je poti do popolnega telesa več. In verjetno najbolj optimalna je klasična fitnes prehrana z več obrokov dnevno, dovolj beljakovin ter tako hidrati kot maščobami. Prilagojeno pač cilju in posamezniku. Seveda pa je možno tudi low carb prehrano prilagoditi tako, da dosežemo optimum pri oblikovanju telesa. In za tiste, ki najbolje delujemo na low carb je to način, ki se ga držimo.

Bistvo tega pisanja pa je vpliv glikogenskih zalog na izgradnjo mišične mase. Kot kaže pred kratkim objavljena raziskava ni potrebno, da so te polne. Rezultat pri vplivu treninga na spodbujanje rasti mišic oziroma stopnjo anabolizma po treningu bo enak.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22628371

Na splošno delim mnenje s tistimi strokovnjaki, ki pravijo, da ogljikovi hidrati niso nujni za spodbujanje anabolizma.

Vsekakor pa menim, da imajo pomembno posredno vlogo pri tem zaradi vpliva na intenzinvosti treninga. Tip treninga za optimalno pridobivanje mišične mase definitivno pretežno kuri glukozo. Naj ta prihaja iz zalog glikogena ali iz krvi (glukoneogeneza in hrana).
Kaj to pomeni? Če ne znamo dobro kuriti maščob oziroma naše telo ne zna učinkovito sintentizirati glukoze iz laktata in glicerola bomo definitivno profitirali z uživanjem oh pred vadbo oziroma polnjenjem glikogenskih zalog v času počitka. Če pa smo dobro adaptirani, bo naše telo polnilo glikogen brez uživanja ogljikovih hidratov.
Pri nakterih se to dogaja zelo učinkovito medtem ko pri drugih manj. Glikogenske zaloge bodo napolnjene nekje med 50% in 80% klasičnih. Treba je eksperimentirati in ugotoviti kakšna količina dodanih oh naredi boljši trening. Pri testiranju na sebi sem ugotovil, da mi nekje do 50 g oh okoli vadbe pomaga pri treningu. Več kot to pa me le dela lačnega in zaspanega.

Pota so različna :)

Slika
Vabljeni na moje spletne strani: www.gaspergrom.com