Izšla je deveta številka revije Maxx Fitness & Bodybuilding

Maxx Fitness & Bodybuilding

 
Brezplačna knjiga Fit do poletja DARILO ob nakupu Maxximum Pure Whey okus jabolko/cimet
 
Danes je Pe apr 27, 2018 02:05

Paleo Q&A

Moderatorji: UrosS, Metka, Stasa, Grom

<< x

metrpapo

Pleničar

Vnosov: 89

Pridružen: Po maj 24, 2010 14:38

Odgovor Sr jan 13, 2016 15:19

Re: Paleo Q&A

Paleo jedci kako je s sweet potato-em in vitaminom A? Na nutrition data kaže na 100g takole: http://nutritiondata.self.com/facts/veg ... cts/2667/2 doza vitamina A pa je glede na tole: http://www.maxximum-portal.com/index.ph ... &v=164&id= že v 100g štirikrat presežena....?
<< x

Grom

Uporabniški avatar

Šefe

Vnosov: 62369

Pridružen: Če sep 23, 2004 18:35

Odgovor Sr jan 13, 2016 20:16

Re: Paleo Q&A

ne vem glede teh podatkov ampak veliko odvisno od vrste, lokacije, priprave itd
Vabljeni na moje spletne strani: www.gaspergrom.com
<< x

Sodobni Divjak

Pleničar

Vnosov: 44

Pridružen: Po nov 09, 2015 10:34

Odgovor Sr jan 13, 2016 20:39

Re: Paleo Q&A

v zelenjavi oz. rastlinski hrani ni A vitamina. Retinol je živalska oblika vitamina A in to je tisto kar človeško telo potrebuje.

V sladkem krompirju je samo eden od pigmenov, ki se šteje kot provitamin A - beta-karoten, ki ga telo lahko pretvori v uporabni vitamin A.

Problem pa je, ker se lahko slabo absorbirajo in ker je sama pretvorba zelo odvisna od večih faktorjev:
1. živilo - beta-karoteni iz enih živil so bolj razpoložljivi in se boljše pretvarjajo iz drugih - najslabša je listnata zelenjava
2. surovo ali kuhano - postopek priprave, sploh kuhanje izboljša absorbcijo.
3. maščoba - izboljša absorbcijo - recimo če dodamo avokado k korenju.
4. genetika - kot vse v presnovi, je tudi to zelo odvisno od predispozicij.

Po virih se pretvorba lahko giba ob 4:1 pa vse do 28:1, kar je res potratno.

Načeloma je beta-karoten v telesu uporaben za druge stvari, pri imunosti in kot antioksidant - zato bi ga bilo škoda neučinkovito "porabiti" za pretvorbo v retinol.

Moj nasvet bi bil, da za potrebe po vitaminu A uporabiš predvsem jetrca in ostala kvalitetna živalska živila. Z eno porcijo govejih jetrc vsakih 10 dni boš skoraj zagotovo pokril potrebe po vitaminu A - jetrca so namreč tako bogata z vitaminom A, da je lahko prepogosto in prekomerno uživanje jetrc celo problematično. Vitamin A je tudi maščobotopen, zato ne rabiš skrbeti za dnevni vnos, ampak na daljši rok.
<< x

Sodobni Divjak

Pleničar

Vnosov: 44

Pridružen: Po nov 09, 2015 10:34

Odgovor Sr jan 13, 2016 20:40

Re: Paleo Q&A

metrpapo je napisal/-a:Paleo jedci kako je s sweet potato-em in vitaminom A? Na nutrition data kaže na 100g takole: http://nutritiondata.self.com/facts/veg ... cts/2667/2 doza vitamina A pa je glede na tole: http://www.maxximum-portal.com/index.ph ... &v=164&id= že v 100g štirikrat presežena....?


v zelenjavi oz. rastlinski hrani ni A vitamina. Retinol je živalska oblika vitamina A in to je tisto kar človeško telo potrebuje.

V sladkem krompirju je samo eden od pigmenov, ki se šteje kot provitamin A - beta-karoten, ki ga telo lahko pretvori v uporabni vitamin A.

Problem pa je, ker se lahko slabo absorbirajo in ker je sama pretvorba zelo odvisna od večih faktorjev:
1. živilo - beta-karoteni iz enih živil so bolj razpoložljivi in se boljše pretvarjajo iz drugih - najslabša je listnata zelenjava
2. surovo ali kuhano - postopek priprave, sploh kuhanje izboljša absorbcijo.
3. maščoba - izboljša absorbcijo - recimo če dodamo avokado k korenju.
4. genetika - kot vse v presnovi, je tudi to zelo odvisno od predispozicij.

Po virih se pretvorba lahko giba ob 4:1 pa vse do 28:1, kar je res potratno.

Načeloma je beta-karoten v telesu uporaben za druge stvari, pri imunosti in kot antioksidant - zato bi ga bilo škoda neučinkovito "porabiti" za pretvorbo v retinol.

Moj nasvet bi bil, da za potrebe po vitaminu A uporabiš predvsem jetrca in ostala kvalitetna živalska živila. Z eno porcijo govejih jetrc vsakih 10 dni boš skoraj zagotovo pokril potrebe po vitaminu A - jetrca so namreč tako bogata z vitaminom A, da je lahko prepogosto in prekomerno uživanje jetrc celo problematično. Vitamin A je tudi maščobotopen, zato ne rabiš skrbeti za dnevni vnos, ampak na daljši rok.
<< x

Grom

Uporabniški avatar

Šefe

Vnosov: 62369

Pridružen: Če sep 23, 2004 18:35

Odgovor Sr jan 13, 2016 21:21

Re: Paleo Q&A

agree 100% :)
Vabljeni na moje spletne strani: www.gaspergrom.com
<< x

metrpapo

Pleničar

Vnosov: 89

Pridružen: Po maj 24, 2010 14:38

Odgovor Če jan 14, 2016 13:31

Re: Paleo Q&A

Sodobni Divjak je napisal/-a:
metrpapo je napisal/-a:Paleo jedci kako je s sweet potato-em in vitaminom A? Na nutrition data kaže na 100g takole: http://nutritiondata.self.com/facts/veg ... cts/2667/2 doza vitamina A pa je glede na tole: http://www.maxximum-portal.com/index.ph ... &v=164&id= že v 100g štirikrat presežena....?


v zelenjavi oz. rastlinski hrani ni A vitamina. Retinol je živalska oblika vitamina A in to je tisto kar človeško telo potrebuje.

V sladkem krompirju je samo eden od pigmenov, ki se šteje kot provitamin A - beta-karoten, ki ga telo lahko pretvori v uporabni vitamin A.

Problem pa je, ker se lahko slabo absorbirajo in ker je sama pretvorba zelo odvisna od večih faktorjev:
1. živilo - beta-karoteni iz enih živil so bolj razpoložljivi in se boljše pretvarjajo iz drugih - najslabša je listnata zelenjava
2. surovo ali kuhano - postopek priprave, sploh kuhanje izboljša absorbcijo.
3. maščoba - izboljša absorbcijo - recimo če dodamo avokado k korenju.
4. genetika - kot vse v presnovi, je tudi to zelo odvisno od predispozicij.

Po virih se pretvorba lahko giba ob 4:1 pa vse do 28:1, kar je res potratno.

Načeloma je beta-karoten v telesu uporaben za druge stvari, pri imunosti in kot antioksidant - zato bi ga bilo škoda neučinkovito "porabiti" za pretvorbo v retinol.

Moj nasvet bi bil, da za potrebe po vitaminu A uporabiš predvsem jetrca in ostala kvalitetna živalska živila. Z eno porcijo govejih jetrc vsakih 10 dni boš skoraj zagotovo pokril potrebe po vitaminu A - jetrca so namreč tako bogata z vitaminom A, da je lahko prepogosto in prekomerno uživanje jetrc celo problematično. Vitamin A je tudi maščobotopen, zato ne rabiš skrbeti za dnevni vnos, ampak na daljši rok.



Hvala za zelo izčrpen odgovorMene je bolj skrbelo preveč vitamina A. Pred tremi leti sem namreč imel karotenozo... Katere vire OH pa sicer še priporočaš?
<< x

Sodobni Divjak

Pleničar

Vnosov: 44

Pridružen: Po nov 09, 2015 10:34

Odgovor Če jan 14, 2016 15:44

Re: Paleo Q&A

metrpapo je napisal/-a:Hvala za zelo izčrpen odgovorMene je bolj skrbelo preveč vitamina A. Pred tremi leti sem namreč imel karotenozo... Katere vire OH pa sicer še priporočaš?


Ni zakaj. :)

Vidiš zanimivo. Pa ste ugotovili, kaj je bil razlog? Nekako dvomim, da lahko samo s hrano toliko nasičiš telo. Če naprimer sodim po količinah, ki jih pojem sam.

Če nimaš kakšnih drugih stanj, ki motijo presnovo karotenoidov (bolezni ščitnice, jeter, ledvic, sladkorna, povišani krvni lipidi itd), zna biti, da razlog tiči v tvoji lastni genetiki in presnovnih predispozicijah. Potem še en razlog več, da se ne zanašaš na rastlinske vire, ampak posežeš po kvalitetnih živalskih virih pravega vitamina A.

Mislim, saj karotenoza ni nič kaj nevarnega. Verjamem pa, da je lahko v najhujših primerih vsaj "čudno" na pogled.

Če karotenoza nastopi spontano, ob normalni prehrani in brez dodatkov, bi jaz sigurno najprej preveril kje tiči resen problem. Šele v primeru, da je problem pač v genetiki bi dejansko izločal živila. V tem primeru če se želiš izogniti obarvanosti, za OH posegaš po bolj škrobnatih virih (krompir in bel riž naprimer), ter se izogibaš rdeči, oranžni in rumeni, ter temni zeleni listnati zelenjavi in seveda tudi živalskim virom karotenov (mlečni izdelki pašnih živali in tkivo vodnih živali (astaksantin je tudi carotenoid).

Po pravici povedano s karotenozo zaenkrat nimam konkretnih izkušenj. Tako, da tu nekje približno se moje poznavanje te teme zaenkrat konča. :)
<< x

metrpapo

Pleničar

Vnosov: 89

Pridružen: Po maj 24, 2010 14:38

Odgovor Če jan 14, 2016 17:46

Re: Paleo Q&A

Ja. Sem ugotovil potem sam :). Imel sem skoraj brezplačen dostop do paprike. Sploh rumena in rdeča sta mi izredno dobri zato sem jo pojedel ogromne količine.... tudi po 1kg ali več :). Opazil sem tako, da sem vide,l da imajo ostali bolj bele dlani, jaz pa sem imel precej oranžne :). Nevarno ni. Saj potem se je zadeva precej hitro sanirala.
<< x

Sodobni Divjak

Pleničar

Vnosov: 44

Pridružen: Po nov 09, 2015 10:34

Odgovor Če jan 14, 2016 19:34

Re: Paleo Q&A

Kaj pa vem. Meni se 1kg paprike niti ne zdi tako strašno dosti. :)
<< x

AnzelSandi

Pleničar

Vnosov: 1

Pridružen: Ne mar 13, 2016 13:17

Odgovor Ne mar 13, 2016 13:21

Re: Paleo Q&A

Pozdravljeni,

katero kokosovo olje/maslo uporabljate? Ker je kar velika cenovna razlika med recimo BIO kokosovim oljem in tistim basic kokosovim maslom.

Poleg tega bi vas vprašal kaj menite o tem rahlo modificiranem paleo jedilniku.

Zajtrk: Jajca na sto in en način, ponavadi 3/4 jajca (pečena na maslu), kos zelenjave (paradižnik), zdaj pozimi sezonsko (vložene zadeve) včasih dodam par rezin domače salame in par kosov polnomastnega sira + kratka kava z malo smetane za kavo.

Kosilo: Ponavadi si skuham chilli (goveje mleto + paradižnik + paprika + čebula + malo chillija) pripravljen na maslu, zraven dodam še kakšno žlico olivnega olja in posipam z malo sira. Včasih si skuham piščanca v smetanovi omaki s šampinjoni in bučkami, včasih pa brokolijev oz. cvetačin narastek s slanino in mozzarello. Večino časa pa se prehranjujem v študentski kantini, kjer si privoščim govejo juho + več kosov pustega mesa v raznih omakah in solato.

Po treningu 30g Wheya + banana ali jagodičevje

Večerja: Ponavadi solata (sezonsko), zdaj recimo motovilec + tuna (ali pečena piščančja prsa iz Spara) + mozzarella + čebula + žlica olivnega&žlica bučnega&žlica balzamičnega. Tu pa tam si po kakšnem obroku privoščim par koščkov temne čokolade.

Med obroki včasih oreščki.

To prakticiram že slabih 6 mesecev...počutje je odlično, tako med treningom kot nasploh, študij ne trpi, maščoba iz trebuha gre lepo dol, s kilami stagniram nekje na 75kg (177cm). Zdaj, pri treningih se ne preseravam, vzdržujem nek tempo. Povprečen teden izgleda nekako tako: 2/3x na teden pretečem okrog 5km, oz. kako mi je, včasih več včasih manj. 2x na teden pa izvedem vaje za celo celo. Na izi.

Mlečne izdelke sem dodal zato, ker jih zelo dobro toleriram in ker jih obožujem. **** it. :D Cheat dnevov je pa vedno manj. :D
<< x

UrosS

Uporabniški avatar

Posting Freak

Vnosov: 11081

Pridružen: Ne feb 28, 2010 17:17

Odgovor Po mar 14, 2016 09:12

Re: Paleo Q&A

AnzelSandi je napisal/-a:Pozdravljeni,

katero kokosovo olje/maslo uporabljate? Ker je kar velika cenovna razlika med recimo BIO kokosovim oljem in tistim basic kokosovim maslom.

EDEN je čist OK



AnzelSandi je napisal/-a:Zajtrk: Jajca na sto in en način, ponavadi 3/4 jajca (pečena na maslu), kos zelenjave (paradižnik), zdaj pozimi sezonsko (vložene zadeve) včasih dodam par rezin domače salame in par kosov polnomastnega sira + kratka kava z malo smetane za kavo.

OK

AnzelSandi je napisal/-a:Kosilo: Ponavadi si skuham chilli (goveje mleto + paradižnik + paprika + čebula + malo chillija) pripravljen na maslu, zraven dodam še kakšno žlico olivnega olja in posipam z malo sira. Včasih si skuham piščanca v smetanovi omaki s šampinjoni in bučkami, včasih pa brokolijev oz. cvetačin narastek s slanino in mozzarello. Večino časa pa se prehranjujem v študentski kantini, kjer si privoščim govejo juho + več kosov pustega mesa v raznih omakah in solato.

OK, le preveč mlečnih stvari. Če je meso pusto dodaj maščobo.

AnzelSandi je napisal/-a:Po treningu 30g Wheya + banana ali jagodičevje

Ne rabiš ne banane niti jagodičevja, whey je dovolj.

AnzelSandi je napisal/-a:Večerja: Ponavadi solata (sezonsko), zdaj recimo motovilec + tuna (ali pečena piščančja prsa iz Spara) + mozzarella + čebula + žlica olivnega&žlica bučnega&žlica balzamičnega. Tu pa tam si po kakšnem obroku privoščim par koščkov temne čokolade.

OK

AnzelSandi je napisal/-a:Med obroki včasih oreščki.

Ne rabiš. Pojej dovolj maščobe, da boš sit do kosila/večerje.
<< x

FRAN

Senior Member

Vnosov: 714

Pridružen: Sr feb 08, 2012 22:54

Kraj: Štajerska

Odgovor Če nov 03, 2016 12:01

Re: Paleo Q&A

Fitinska kislina je lahko kar velik problem...nekoč so že vedeli kako pripravljat hrano.

Sedaj pa se pojavljajo nekateri nutricisti, ki učijo zgrešeno...jesti vse povprek surovo!
»Naj bo hrana vaše zdravilo. Naj bo zdravilo vaša hrana.« Hipokrat
Na ketogeni prehrani - striktni od 28.10.2013
Delni post ali Intermittent fasting
<< x

FRAN

Senior Member

Vnosov: 714

Pridružen: Sr feb 08, 2012 22:54

Kraj: Štajerska

Odgovor Če nov 03, 2016 13:01

Re: Paleo Q&A

MKC je napisal/-a: Veste še za kakšne vire OH, ki niso na seznamu na tej strani in so v redu iz omenjenega stališča (slab vpliv na zobe ipd.)?

EKO jabolka.
»Naj bo hrana vaše zdravilo. Naj bo zdravilo vaša hrana.« Hipokrat
Na ketogeni prehrani - striktni od 28.10.2013
Delni post ali Intermittent fasting
<< x

Grom

Uporabniški avatar

Šefe

Vnosov: 62369

Pridružen: Če sep 23, 2004 18:35

Odgovor So nov 05, 2016 09:55

Re: Paleo Q&A

da bi imelo teh nekaj gramov vpliv v ustih?
Vabljeni na moje spletne strani: www.gaspergrom.com
<< x

Grom

Uporabniški avatar

Šefe

Vnosov: 62369

Pridružen: Če sep 23, 2004 18:35

Odgovor Če nov 10, 2016 20:45

Re: Paleo Q&A

po moje le nek stres, oslabljen imunski itd.
Vabljeni na moje spletne strani: www.gaspergrom.com
PrejšnjaNaslednja

Vrni se na Paleo dieta

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost


 
Activlabov teden DARILO ob nakupu Maxximum Pure Whey okus jabolko/cimet
 
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
.