Odgovor Po mar 26, 2018 15:37

Ali lahko bolj obremenimo le določen del mišice

Ali lahko bolj obremenimo le določen del mišice

Teorija je v preteklosti pogosto trdila, da z izborom vajoziroma kotov izvedbe teh ni možno bolj obremenit le dela neke mišice oziromapretežno določen del mišičnih vlaken v mišici. Mišica se lahko krči enako le vceloti od izhodišča do prirastišča.
Npr. ko izvajamo vaje za prsne mišice ne moremo boljobremeniti zgornjega, spodnjega ali srednjega dela pectoralis major. Dosežemolahko le kontrakcijo v celoti. Razliko, ki jo čutimo pri različni izvedbidoločene vaje ( npr. poševni, ravni, negativni potisk za prsa iz klopi) papovzroča le raztegovanje vezivnega tkiva na različnih delih.

Spominjam se debate, v kateri je priznani bodybuilder intrener Miloš Šarčev debatiral z znanstvenikom, ki je trdil , da posameznegadela mišice ne gre bolj obremeniti z različnimi koti izvedbe.
Novejše raziskave pa nakazujejo, da je tisto kar je Milošspoznal v praksi in trdil dejansko res. Da je možno pretežno obremeniti le delneke mišice.
Torej lahko z izborom vaj in določenimi koti izvedbevplivamo recimo, da pretežno stimuliramo le zgornja prsa.

Najnovejša raziskava, ki na to nakazuje:

https://jyx.jyu.fi/dspace/handle/123456789/57209#

Slika
Vabljeni na moje spletne strani: www.gaspergrom.com